Benefity pro zaměstnance i jejich rodiny

Půlka času práce, půlka volna, to by byl work-life balance v pravém slova smyslu. Tak daleko sice zatím nejsme, ale i tak má stále více zaměstnavatelů pochopení pro touhu svých lidí věnovat se i jiným aktivitám než práci.

Méně práce a více osobního života by přineslo mnoho dobrého – sice bychom nejspíše méně vydělávali, tím ale i méně utráceli. Čímž by ubylo odpadu a návštěv supermarketů. Spokojenost v práci by byla vyšší. Měli bychom více času se naživo potkávat, sportovat, více se věnovat svým dětem. Akorát to HDP by nerostlo podle představ. Dost tedy utopických myšlenek. Na druhou stranu, i utopie někdy přejde v realitu…

Populární benefity

Podle průzkumu společnosti Hays z roku 2015 patří mezi nejoblíbenější firemní benefity právě ty, které umožňují zlepšení work-life balance. 72 % zaměstnanců vítá flexibilní pracovní dobu a stejný počet ocení dny dovolené navíc. Na dalších místech je home officesick days. Přibližně pro polovinu zaměstnanců je důležitý příspěvek na vzdělávání  a služební automobil.

Představa o firemním benefitu se samozřejmě mění v různých fázích života. Pro mladší ročníky je atraktivní akční víkendový offsite nebo jiný firemní event, zatímco ti, kteří už mají rodiny, jsou vděčni právě za možnost pružné pracovní dobyhome office. Pro někoho je důležitá třeba podpora v jeho koníčku nebo akademické činnosti. Zaměstnance-rodiče pak určitě potěší benefit, ze kterého mají užitek i jejich děti – například Mikulášskou besídku, Dětský den  nebo animační programy na Family Day.

Z rodinných příslušníků ambasadoři značky

Investice do kvalitního programu nejen pro zaměstnance, ale i jejich rodiny, se firmě vrátí v podobě posilování image značky. Když se akce povede, fotky a odezva od partnera či ratolesti často putuje na sociální sítě. Proto je tak důležitá kvalitní příprava, aby si místo budování dobrého jména zaměstnavatel spíše neuškodil.

A naopak, nekvalitně připravená akce může mít na značku pochopitelně také veliký dopad.

Profesionální poskytovatelé/organizátoři jsou schopni mnohem lépe odhadnout, co a jak bude vyhovovat zaměstnancům a jejich rodinným příslušníkům. Podle daného rozpočtu uspořádají celou akci „na klíč“, anebo zajistí animační program nebo mobilní dětský koutek. Ten už se osvědčil na mnoha akcích. Pro koutek stačí vyhradit místnost či jen její část, ze které vznikne herní zóna, jinde naopak klidný kout pro kojící maminky. Vybavení koutku si určí zadavatel sám – součástí mohou být přebalovací pulty, nočníky nebo zázemí pro dětské stravování. Mnohým maminkám a tatínkům takový koutek usnadní rozhodování, zda se na akci s malým dítětem vydávat.

Kam s nimi?

I když míst ve státních školkách postupně přibývá, stále ještě dost rodičů při úvahách o návratu do práce řeší, že hlídání pro dítě zkrátka nemají. Podle výše zmíněného průzkumu by téměř  čtvrtina zaměstnanců uvítala firemní školku, avšak jen tři procenta zaměstnavatelů ji poskytují. Ačkoliv jde o náročnou investici, vyplatí se díky zvýšení prestiže zaměstnavatele a atraktivity pro zaměstnance. Její jednoduší a levnější variantou jsou aktuálně oblíbené dětské skupiny, pro které mohou organizace získat i dotace z Evropských fondů. I s jejich vytvořením pomohou profesionálové.

Zaměstnancům-rodičům velmi ulehčí situaci v průběhu prázdnin příměstský tábor ve firmě. Ten může být připraven přímo a pouze pro děti zaměstnanců. I kdyby si zaměstnanci měli tyto tábory platit sami, určitě ocení, že je pro ně firma zajistí. Zároveň je pro ně zaměstnavatel určitým garantem kvality. A každý bude pracovat rychleji a spolehlivěji, když své dítě svěří někomu s důvěrou, než kdyby ho od práce odváděly obavy a častá kontrola dítěte přes mobil.

Vyhrát si s nabídkami firemních benefitů, nabízet takové, o které zaměstnanci opravdu stojí,  je náročná práce, avšak vyplatí se. Harmonie v sobě samém je základem a dnes je již veřejně známé, že se odráží v osobní výkonnosti zaměstnanců.

 

Zdroj: Hana Krejčí

Baby Office – práce a děti pod jednou střechou

www.babyoffice.cz, www.facebook.com/babyoffice